B

Nuffnang

Friday, 21 January 2011

Kesayangan dalam kenangan (arwah opah)...

Biaselah setiap kehidupan pasti ade kematian...sebelum aku cite lebih lanj0t marilah kite sesame sedekahkan surah Al-Fatihah buat arwah 0pah aku...amin...tq korang...Korang nk tau x..aku syg sgt2 kat dia..syg yg amat sgt..masih terpahat dlm memori ni..masih jelas..aku pernah mengatakan kpdnye.."0pah, klu opah mati kaklong pun nak mati lah, xnak la tgal sorang, kaklong nk ikut 0pah tau" .."ishk2...tak lah...opah kan ade ni haa.." sambil memeluk aku...aku mmg dr kecik arwah yg jage..kemn sje...yg memisahkan kit0rang cume time aku ke sekolah lah..dr aku kecik samp aku abes poli n mase aku dah keje pon arwah 0pah yg byk membantu...semua arwah opah yg tanggung....parents adela jugak tp tak sebyk arwah 0pah...sayang sekali arwah meninggalkan kami pd 26.06.2008 : 8.50 mlm....alhamdulillah arwah meninggalkan kmi dlm keadaan tersenyum baik untuknye juge mlm itu adlah kamis malam jumaat...alhamdulillah....arwah mmg nak sgt..xsempat aku nk membalas jasenye korang tau x..sbb aku baru je mule keje yg agak ok la...kire mmg xpuas lg aku membals jase dia..sekarg hanya Yassin dan Fatihah yg dpat aku balas untuknye...0pah kalu la 0pah ade sekarang ni...hhermmmphhh......kawan2 rapat aku jugak mengenali arwah..arwah mmg sgt peramah n ckpnye terus terang n ade sikit lawak...0pah kaklong nk sgt2 kat ng sisi opah sekarang nie...xde sape boley tandingi kasih syang 0pah...opah byk bekorban untk klong jugak..terima kasih 0pah...aku igt lg beberape mggu sebelum arwah meninggalkan kami arwah ade cerita..."long, long..semalamkan 0pah mimpi kamu terbang tgi long..tgiii sgt serba putih, itu tandenye kmu akn berjaye long.." ..."yeke 0pah..alhamdulillah..amin..." mmg tenyata yg terbang tgi itu adalah 0pah, opah telah pergi meninggalkan kami..selepas beberape bulan arwah pergi, aku dapat kje g0verment ..alhamdulillah..mungkin ini juga satu petande dr mimpi opah yg 0pah ceritakan sebelum ni...aku sgta2 sedih sebab 0pah tak sempat tg0k cucunye pergi melaporkan dri dik sektor ini..sbb arwah mmg beriya2 nk tgok aku dpt kje gomen & lg satu arwah tak sempat tg0k majlis perkahwinan aku..tp aku lege sbb arwah knal n syang sagt pade suami aku...semua org dlm famly aku tau yg opah sgt senang dgn suamiKu...paling sedih arwah ade menyimpan duit untuk buat 0peration matenye...tujuan?? korang rase??? 0pah nk tgok cucu dia naik pelaminnn...YaAllah....dugaan ape kah ini...mmg mule2 aku xdpt trime sgt2....tp setiap yg dtg akn pergi jugak....aku redha....amin yarabbalalamin... [T_T] takat ni je la korang,aku dah xtahn,,,abeh air mate aku,,aku syg air mate aku ni..klu cerite pasal 0pah mmg xsudah...tp aku nk korang tau aku sayang 0pah aku sgt2....

Painah binti Hj M0h
Gambar last aku dgn arwah 0pah...










P/s: Al-fatihah buat opah...

No comments:

Post a Comment