B

Nuffnang

Tuesday, 11 June 2013

H.O.M.E ...

Assalamua'laikum wbt . . .

Aku teruja sebab nak pindah ke rumah baru kami...Syukur Alhamdulillah..itulah perkataan yang tidak pernah jemu dan berulang-ulang kali keluar dari mulut kami sejak tahu Loan perumahan kami lepas/lulus... Jarak tidak mendatangkan masalah buat kami..ramai kengkawan yang tegur "wei jauhnye ko pindah" tapi itu kami xkesah, aku dan suami perlu ukur baju di badan sendiri..kerna itu yang kami mampu...

Cube korang tengok..di Kota raya besar [Kulala Lumpur/Selangor] mane nak cari rumah yang murah dan mampu kami miliki... paling minima 280K ^ [keatas] .  Kami tidak mementingkan kemewahan yang berlebihan..jika mampu sekali pun mungkin tidak... Sebab bagi aku banyak benda yang perlu kite fikir...memandangkan aku dan suami hanya pekeja biasa, kami sangat bersyukur dengan ape yang kami bakal miliki... "Jangan terlalu mengikut peredaran semasa juga kengkawan" . Fikirlah keperluan diri... Jangan fikir kehendak semata-mata... kelak makan diri...

Walaupun rumah kami ini kecik ataupun sempit, ia tidak mendatangkan masalah pon...sebab kami sangat selesa"! Orang kate walaupon kecik, rumah sendiri. Sekurang-kurangnye kami ade tempat sendiri untuk kami berlindung, tidak perlu menumpang lagi... Syukur dengan rezekiMu YaAllah....


"Home Sweet Home"
Hasil tangan sendiri untuk deco rumah sendiri ...
dan ianya juga idea aku sendiri... tak cimplak memane ok..
selama yg aku dok usha kat tenet xde plak  nmpk yg mcm ni..
tapi xtau la klu aku xperasan...
yang nyata ianye hasil imaginasi aku sendiri
dan aku hasilkan ia...
kalau memang ade yg same tu...
Waallahua'lam...



Syukur dengan rezkimu....
Syukur kerna Kau makbulkan salah satu DOA'ku...






P/s : Ingatlah, tidak semua benda yang kite impikan akan kite dapat dan capai..tetapi jangan pernah lupa untuk bersyukur dengan setiap pemberian Ilahi... Syukran Jazilan...

No comments:

Post a Comment