B

Nuffnang

Tuesday, 29 October 2013

Kehidupan Suami Isteri...

Assalamua'laikum...
Selamat Pagi....

Adat la dalam perhubungan suami isteri selisih faham / gegaduh manje tu kan..pastu I pun meraju-rajuk manje la kan... So, ini lah salah satu rahasia hubungan itu boleh jadi manis... hahaha"  Bile gegaduh manje  ade satu pihak yg merajuk-rajuk manje dan semestilah si Isteri (aku) wee~wee~wee...

Ini untuk malam ahad itu hari... kami dedua tak becakap tau, so kalau nak ape-ape si Suami akan text je I.. Terase lawak la jugak tapi dua-dua EGO..haa~ rasekan lah.. hikhik... aku mengurungkan diri dalam bilik..keluar hanya untuk masak (Hello! ingat I ape, gaduh-gaduh pon mak jem tetap masak, kemas umah tau.. I jalankan tanggungjawab ok) , minum, mandi, ambil air sembahyang... tu je... Tapi I tak makan la seari suntuk tu... (merajuk la konon) ...


Haa~ manis tak Suami I... hehehe"!
Haa~ nampak tak permainan mak jem..nenade sangatkan....     (nak perhatian lebeyy plakss)
Love U Abang... dia beli roti peberet saye, jambu kegemaran saya!
Owh my owh~

Lagi satu cerita manis tersentuh I adalah semalam ..kejadian berlaku waktu petang balik kerja. Hujan memang tak payah cakap la..lebat sangat, kami pulak merempit, nak dijadikan cerita baju hujan ade satu je, si Suami bukak baju hujan tu dan sarungkan baju hujan kat aku, siap zipkan ..waaa~ terharu la... ingatkan tak bercakap dia tak mau amik dah tau pasal isteri dia kan... Tapi aku silap (yela mane lah tau kan sesame ego)... So, kami balik sebab hujan memang takkan berhenti lagi, aku pulak puasa Suami pun teruskan perjalanan... Waktu atas motor tu rase sedih sebab suami memang basah kuyup, semestinye kesejukan + sakit tangan dia sebab kene jatuhan air hujan... ape lagik peluk la suami kekuat... hehehe"!

Benda paling best adalah berbaik selepas gegaduh manje tu... memasing jadi terlebih caring + sweet... Walau macam mane pon kite tetap suami isteri, bahagia, happyenjoy... moge sampai ke Jannah hendaknye...amin yarabbala'lamin..... 




P/s: Tapi janganlah gaduh selalu tau...

2 comments:

  1. hahahaaa.... i boleh bayangkan situasi merajuk tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa~ kan..kan.. sesaje je la..dh lame xgdauh tu yang gelenya tu...hahahaha"! boleh lak mcm tu kan..

      Delete