Daisypath Friendship tickers

Nuffnang

Friday 6 June 2014

Komitmen...

Assalamua'laikum...
Pagi Jumaat korang semua....

syruuuukkk..~ o0ops"! ekzos I vocor plaks....kroookhh~! tekak kesat... mate dah start berair..ekzos pon dah kene servis ni... pape pon Alhamdulillah...syukur...

Semenjak dua menjak kebelakangan ni aku agak stress dengan kerje aku.. Yup, betul la tu kerja satu ibadah.. aku sokong tapi since March - May tak berhenti keje..hehari balik malam kadang sampai depan umah kul 12malam... Then, weekend pon kene keje..  ho0hemgeee~ .. memang aku dah nak collapse, tapi aku gigih gak tahan sakit dan yang lelain kunjung tibe kecuali kematian... Allahuakhbar.... no one knows this feeling ..... Family adalah keutamaan, tapi beginilah nasib kalau kite ni kuli batak je kan.. ape yang boss cakap semuanye ikut a.k.a "SYMP" .... pastu siap ckap, "I boleh kenapa you all tak boleh?" ....  pleaseeeeeee lah.. korang jangan la sama kan keadaan korang dengan keadaan kami ni... kami ade komitmen jugak. Maaf cakap ye, ade suami dan anak plak untung la suami keje sendiri, so ape ade hal.. Laki aku tu dreba lori je kot, apetah lagi nak pakai orang gaji kan... korang untung la.. sume bende ade yang membantu..kami ni? so setiap orang dan family tu lelain.... Bercakap sangatlah mudah dari yang menghadap, kalau jenis yang tak nak paham tu cengginilah haaa...payah!

"Love your job but don't love your company, because you may not know when your company stops loving you."
~ Dr. APJ Abdul Kalam .

Aku sampai terpakse cakap kat boss mcm ni "Komputer pon boleh hang, inikan pulak otak saya!" everything is jammed dude .... saya bukan robot... inilah perkataan2 biase yang akan keluar dari mulut manusia "robot" ... 

Alhamdulillah, masuk bulan June ni keje agak rileks berbanding beberape bulan yang lepas... terase la rehat sikit... dah la nak cuti pon tak boleh...

Aku nak ucap terima kasih yang sesangat sebab untuk beberape bulan kusut aku tu kan, Suami lah yang banyak membantu dan kasik semangat... Terima kasih sekali lagi abang, sian abang sebab sayang tak berape nak jaga makan minum pakai abang...abang kene masak sendiri or else kite makan kat kedai, abang basuh kan baju dan seangkatan.... Thank you tau abang... love you sampai syurga"! janji"!

Tiga hari yang lepas kalau tak aku naik pentas untuk Anugerah Perkhidmatan Cemerlang , tapi bukan rezeki nak ke sana... Suami demam panas tetibe... Alhamdulillah dah semakin sembuh...  suami suruh pergi sebab dia cakap bukan senang nak dapat peluang gini, tapi bagi aku Suami, keluarga adalah keutamaan aku, walaupon segalanye aku dah siapkan, contoh baju, dah beli kasut sebab tak de kasut yg bertutup... mane tau hikmah menjaga suami akan dapat untuk tahun2 lain plak kan..hehehehe... berangan"!


cinta hati beta demam...

 beli semate-mate nak pi APC ...





P/s : Keluarge adalah keutamaan, memanglah orang cakap tak keje tak de duit nak makan, tapi kene ingat biarlah keje tu berpada-pada... In shaa Allah, ade rezki tu...

No comments:

Post a Comment