B

Nuffnang

Friday, 27 January 2017

Langgar kucing...

Assalamualaikum & pagi semua...

Kakak sedih...
Kakak nangis...
Kakak cuai...
Kakak lalai...
Kakak tak fokus...
Kakak ambil mudah...
Kakak teruk...
sangat-sangat teruk!!!

Kakak akan ingat tarikh 25 Januari 2017 sebab pukul 8malam, mase nak undur kereta kakak terlanggar Apple... Apple kakak minta maaf sangat-sangat... Apple punye jerit kesakitan buat kakak cuak, menggigil satu badan sambil menangis... Ampun ya allah, maafkan kakak Apple..

Esoknya kakak dan abang seari suntuk musing dari satu klinik ke satu klinik haiwan nak buat x-ray untuk Apple. Akhirnya jumpa jugak. Hasilnya tulang ekor Apple putus. Lagi la laju gile air mata kakak keluar bile tengok x-ray tu. Lagi meraung bile vet bagitau kalau ekor Apple mati, nanti kene potong ekor tu.. Uwaaaaa T_T ..... Ampun dan maafkan kakak Apple, sebab kecuaian kakak Apple jadi mangsa... alhamdulillah vet jugak ade cakap yang Apple stabil cuma masih trauma dan sakit. Ya Allah semoga kau dengarlah setiap doaku buat Apple, amin yarabbala'lamin... Sesungguhnya Engkau MAHA MENDENGAR...


X-ray, tulang ekor Apple putus...


Kakak sayang Apple sangat-sangat... Maafkan kakak ye...






P/s: Perkara yang paling mudah untuk mendapatkan pahala ialah pada kucing. Berbaik pada binatang sudah tentu dapat pahala, kalau pada manusia?

2 comments:

  1. sedihnyeeee..sian apple...xpela kamu pun bkn sengaja...dah takdir jadi begitu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu le zu.. sham kabo itu dh tertulis.. takdir apple... tp rs bersalah tu ... aku pulak tu yg melanggo.. tuan sdri...

      Delete