B

Nuffnang

Tuesday, 16 July 2013

Menjauh...

Assalamua'laikum ...


Hati terluke punca utk menjauh ..
Hati parah bernanah lagi menjauh..
Tapi siapa yang tahu..
Aku dan Dia saje..

Punca dari pelbagai aspek..
Aku manusia punya hati & perasaan..
Kau juga punya hati & perasaan..
Tapi aku dan kau tidak same..

Sahabat belum tentu pengubat..
Kekadang sahabat penyebab..
Penyebab untuk kite menjauh..
Lari jauh-jauh kalau kau mahu..hayun..

Saat kau tersungkur..
Sahabat yang mana..
Saat kau gembire..
Sahabat sentiasa ade..

kene pikir....panjang...belum tentu...

Keadaan memakse utk menjauh..
Keadaan menyuruh untuk kebaikan..
Keadaan yang paham diri sendiri..
Sahabat belum tentu paham situasi parah ini..

Sakit luke lebih baik diam diri..
Tersungkur bangun la sendiri..
Jika perlu barulah menyerah diri..
Sahabat perlu pengorbanan...

Aku korbankan persahabatan ini demi kebaikan...

Sahabat tak perlu tahu..
Cukup kau tahu kau tetap sahabatku..
Lebih baik menjauh  & menyepi secara perlahan..
Supaya kau tidak perasan ketiadaan aku..

Sahabat sejati adalah si Suami selepas Ilahi.....
Sakit luke parah nanah yang bertandang hanye Allah yg mengerti...
Sahabat perlu tapi ia juge perlu pengorbanan hati...
Aku makan hati kau makan spaghetti !







P/s : Saje mengarut di pagi hari... entry sesuke hati...tiade kamus bahasa!

4 comments:

  1. ala..bai..marah kat i ke? jangan la gi jauh sangat.. kita kan nak gi umrah sesama.. sorry yek if i ada tersalah kata @ terguris hati u..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aishhhhh....apela..tak la...cite pasal umrah, jom kite g... sbb i ade kenal kakak ni dia mmg sll arr utk g becuti ke lua, selain tu untu umrah pon ade..4+++k...ok kan hege dia...

      Delete
  2. hahaha.. bai.. apa lagi.. ini kali la.. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. lain kali je lah..xde rezki ini kali lah....

      Delete