Daisypath Friendship tickers

Nuffnang

Wednesday 16 January 2013

Hampir gila, Apple Si Meow...

Assalamua'laikum...
petang korang...
cerite yg menyedihkan...
Apple aku hilang....

Semalam lepas balik dari pasar, waktu maghrib, Apple hilang...Suami tanye... " sayang, apple mane " terus memasing menggelabah cari apple..tempat pertama yg aku tengok.. sliding door.... owh gross"! apple hilang..since maghrib smp kul 11.30 malam aku dan suami cari apple...tapi xde...sangat sedih ok...sepanjang malam aku nangis, g keje dalam keadaan mate yang sepet+bengkak...

Semalam beberape kali aku jage dari tidur..korang teka ape yg aku buat...aku bagun terus panggil apple...bangun menuju sliding door then bukak panggil " apple...meow...apple..." tapi sayu jew...air mate menitik lagi..mmg xdapat halang..sebut apple je berlinang air mata ni...sangat sedih ok...tiap kali bukak sliding door berharap sesangat yang apple ade kat lua tgu tuannye bukak pintu nak masuk umah...harap sangat-sangat...

Apple tu ibarat teman...sembang dengan dia, dia pon macam dah paham dengan kami..tiap kali aku dan suami balik dari kerja atau kua dating kompom apple tunggu kepulangan kami..terpacak je dia dengan mate bulat dia tu depan sliding door tu...sedihnye weii.... macam nak gila semalam... tengok je barang2 apple terus nenangis bagai nak rak"! owh man.... aktiviti harian aku sikat bulu apple..basuh sangkat apple..basuh teling, mate dan tapak kaki apple... bontot apple pon aku basuh..korang bayangkan lah... tak penah buat dek org kot... LOL"! 

 Rindu nak tengok gile sawan dia bile dia tengah aktif...perasaan cuak dia yang takut bunyi kete dan motor yang lalu lalang depan umah kami...adoii apple..aku tak boley terima apple hilang~! walaupon apple baru 15hari dengan kami dia manje ok... dia dah kenal bau kami dan rumah kami...suami, family, jiran dan kengkawan banyak membantu utuk aku terus pikir positif,,thanks korang semua...

Kalau betul ade yang terjumpa & ambil apple...harap sangat ..tolonglah jage dia bebaik..kalau apple mati semoga apple mati dengan cara yang baik Ya Allah...sesungguhnye aku lebih rela ngadap apple mati depan aku dari apple hilang tetibe macam ni....ya Allah... Bai redha,, redha... redha....~"!

"maaf..next entry akan ku upload pic. si Apple"
Apple i love u so much meow...


P/s : Aku patut syukur sebab Musang sentiase disisi...kalau musang pon hilang mcm mne..haa..tak ke haru biru hidup aku..meow...

No comments:

Post a Comment